Není asi žádných pochyb o tom, co je hlavním účelem garáže. Je to ochrana našeho vozu nejen před zcizením a vandalismem, ale také před vnějšími vlivy, které by jej mohly poškodit. Aby mohla svůj účel splnit, musí být garáž dostatečně zabezpečena. Toho se dosahuje kvalitními garážovými vraty.
Ta mohou být nejrůznějších typů, i z rozličných materiálů, od kovu přes dřevo až po plast. Závisí tak jen na vkusu vlastníka, jaký druh zvolí.
Samozřejmě se nelze ohlížet jen na vkus. Důležité je také to, aby dostatečně plnily svou funkci a především jejich cena. I když se říká, že na některých věcech se šetřit nevyplatí, a v mnoha případech tomu tak skutečně je, pravdou je, že náš rozpočet je vždy omezený. Někdy si kvalitu zkrátka nemůžeme dovolit, aniž bychom se zadlužili.
Je tedy jasné, že cena je informací, kterou chceme zjistit už při zběžném prohlédnutí. Nejčastěji k tomu využíváme internetových stránek dané firmy, i když je fakt, že je možné navštívit i kamenný obchod, kde nám navíc budou schopni kvalifikovaně poradit.
Pokud jde o internet, někdy může být oříškem najít například pro sekční garážová vrata s dveřmi ceník. Je to z jednoho prostého důvodu: jejich cena je poměrně vysoká. Výrobci tedy doufají, že si nejprve prohlídnete katalog, něco se vám zalíbí, a když se potom dozvíte cenu, tak nakonec tedy kývnete, protože se vám daný produkt líbil, i když jeho cena přesahuje limit, který jste si před začátkem výběru dali.
To samozřejmě není otázka pouze garážových vrat, ale prakticky všech produktů, které se pohybují na té dražší straně. Je to jeden z běžných obchodních triků, jak získat zákazníky a přimět je ke koupi.
Ovšem některé firmy jdou ještě dále, a ceník na svých stránkách nemají zveřejněn (byť katalog produktů ano), případně ho mají skrytý v hlubinách webu tak, že je poměrně složité se k němu dostat, pokud nevíte, co děláte.
Přesto je dobré pídit se hned od začátku po cenách a stanovit si pevný limit, za který nepůjdeme. Jen tak se vyhneme tomu, že nás oberou o peníze.