Podnikat může každý, ale podnikání není pro každého
Není podnikání jako podnikání. Někdo touží po vybudování firmy s milionovými obraty, někomu bude stačit, když jeho menší firma bez problému uživí jeho a celou rodinu. V každém případě by oba dva typy podnikatelů měli mít kvalitní marketing. Jedině díky němu budete mít dostatek zákazníků i klientů, kteří budou za vaše služby a výrobky platit. Bez toho totiž žádná firma nebude mít dlouhého existování a dřív nebo později zkrachuje.
Pečlivě si vyberte obor
S trochou nadsázky se dá říct, že všechno už někdo vymyslel a tak je velmi těžké v konkurenčním prostředí obstát. To ale neznamená, že i když budete péct dorty, které už dávno pečou miliony lidí na celém světě, že nemůžete vybudovat velký podnik, který bude zaměstnávat lidi v okolí. Abyste ale mohli vůbec začít podnikat, je opravdu nutné si vybrat obor, kterému nejlépe rozumíte a který má nějakou budoucnost. Jsou totiž obory, ve kterých je konkurence tak obrovská, že je extrémně těžké se v takovém prostředí udržet.
Protože žijeme v digitálním světě, je potřeba se tomu přizpůsobit i po stránce marketingové. Bez reklamy vaše firma nepřežije, a proto jí věnujte velkou pozornost. Nemusíte si platit spoty v televizi, protože stačí když využijete potenciál, jaký mají právě internetové vyhledávače.
Potřebujete web
I malý podnik by měl mít alespoň základní webové stránky, kde se zákazník dozví něco málo o firmě, produktech, nebo kde se bude dát zboží objednat. Aby ale vyhledávač vaši firmu zákazníkům nabízel, musíte se postarat o to, aby vyhledávač našel váš web. A ten to dokáže, když si necháte na web umístit opravdu dobrá klíčová slova – analýza vám napoví, jak dobrá slova jste zvolili. Audit SEO vám zase ukáže, na jakých pozicích se váš web zobrazuje veřejnosti, která hledá slova spojená s vaší firmou.