Když všechno v domácnosti funguje, jak má, prožíváme relativně klidný život. Pochopitelně s podmínkou, že jsou v pořádku i další záležitosti, jako jsou mezilidské vztahy v rodině a v zaměstnání, ve škole atd. Tímto tématem se však nyní zabývat nebudeme a věnujme naopak pozornost těm technickým záležitostem. Domácnost – to je totiž nejen soužití lidí, zvířat a rostlin, ale také funkční a bezpečný přístav, kde jsou k dispozici rozvody elektřiny, zdroj vytápění a také rozvody vody a odpadu, případně plynové spotřebiče.
O mnoha těchto technických záležitostech v běžném pracovním týdnu ani nevíte, pokládáte je za samozřejmost, a že vám teče voda z vodovodní baterie, že splachuje záchod a že si rozsvítíte nebo že máte v zásuvce připojenou chladničku vám připadá natolik jisté, že to snad ani nemůže být jinak.
Technika je však pouze jen technika a může se porouchat doslova cokoli. Porucha také může přijít kdykoli, i v situacích, kdy to nejméně očekáváte. Může vám třeba o půlnoci začít odtékat voda z radiátoru, na Štědrý den praskne vodovodní potrubí ve zdi, v průběhu ledna selže plynový kotel a v domě se sníží během pár hodin teplota o deset stupňů Celsia, anebo přestane fungovat plynová karma či dokonce začne někde v domě unikat plyn.
Toto vše jsou havarijní situace, ke kterým vyjíždí havarijní servis instalatérů. V praxi to funguje tak, že instalatéři obvykle dorazí do jedné hodiny a situaci se snaží řešit již v průběhu telefonického hovoru. Mohou vám například po telefonu poradit, jak vypustit vodu z topení, kde najít hlavní uzávěr vody a plynu, anebo jak se pokusit vlastními silami prorazit ucpaný odpad pod kuchyňským dřezem.
Instalatéři proto patří k profesím, jejichž důležitost pro společnost je srovnatelná např. s hasiči, kteří také udržují nonstop službu. Jinými slovy, bez instalatérů by kvalita lidského života výrazně poklesla.